Przejdź do treści
Będę mamą – dla kobiet w ciąży

Będę mamą – dla kobiet w ciąży

  • Klasyczna

Wybierz kaloryczność

Przykładowe dania diety

Śniadanie I

1. Gryczanka z kakao podana z gruszką, morelą i kawałkami czekolady

2. Pietruszkowa pasta jajeczna z warzywami i pieczywem

Śniadanie II

1. Koktajl: gruszka, czarna porzeczka, szpinak, daktyle, płatki owsiane, jogurt naturalny

2. Sok: melon, jabłko, cytryna, nasiona chia

Obiad

1. Dorsz w sosie musztardowo-jogurtowym z pieczonymi ziemniakami i warzywami z wody

2. Fit burgery z indyka podane z sosem i sałatką z komosy ryżowej

Podwieczorek

1. Flaki z boczniaków

2. Zupa krem z zielonego groszku z musem z suszonych pomidorów

Kolacja

1. Gulasz warzywny z bakłażanem podany z pieczonym tofu

2. Sałatka z pieczonym kurczakiem, figą, burakiem i sosem orzechowym

Opis

Czym jest dieta Będę Mamą?

Dieta Będę Mamą, to dietetyczny ukłon naszego cateringu w kierunku przyszłych mam, chcących zadbać jak najlepiej o zdrowie swoje i swojego maleństwa. Dieta ta bazuje na najlepszej jakości produktach spożywczych, jest w pełni zbilansowana i różnorodna. Możesz w niej znaleźć chude mięso, tłuste ryby morskie, jaja, pasteryzowane produkty mleczne, nasiona roślin strączkowych, orzechy, nasiona, oleje roślinne a także pełnoziarniste produkty zbożowe i oczywiście bogactwo warzyw i owoców każdego dnia. Wybierając tę dietę możesz być pewna, że dostarczysz swojemu organizmowi wszystkie niezbędne witaminy i składniki mineralne a do tego będziesz cieszyć się pysznym smakiem naszych zdrowych propozycji dań.

 

Jakie produkty nie pojawią się w diecie Będę Mamą?

W diecie dla kobiet w ciąży, poza pełnym zbilansowaniem i dostarczeniem niezbędnych składników odżywczych, kluczowym jest, aby zadbać o bezpieczeństwo własne i dziecka. Dlatego też, w diecie Będę Mamą nie znajdziesz: alkoholu, niepasteryzowanego mleka i jego przetworów, surowych jaj, ryb czy mięs a także produktów wędzonych, długodojrzewających, ryb drapieżnych i długożyjących, kiełków a także niektórych ziół i przypraw. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko zanieczyszczeń dioksynami, metalami ciężkimi, pleśnią, czy patogenami chorobotwórczymi jak listeria czy salmonella a także uniknięciem tych składników żywności, które są potencjalnie zagrażające bezpieczeństwu przebiegu ciąży.

 

O czym musisz pamiętać?

W trakcie ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na płyny, należy pamiętać o konieczności odpowiedniego nawodnienia organizmu. Średnie zapotrzebowanie na wodę u osoby dorosłej wynosi ok. 2,5 litra. W ciąży należy zwiększyć to zapotrzebowanie o ok. 300 ml na dobę. Według rekomendacji Instytutu Żywności i Żywienia w Polsce kobiety będące w ciąży powinny spożywać ok. 3 litry wody (łącznie z innymi napojami) tj. o ok. 1 dużą szklankę wody dziennie więcej niż przeciętna dorosła osoba.

 

Nie wiesz, jak dobrać kaloryczność diety?

Odpowiedni dobór kalorii, jest równie ważny jak dobrze zbilansowana dieta. Zapotrzebowanie kaloryczne jest inne dla każdej kobiety ciężarnej i będzie różne w zależności od trymestru ciąży. W celu dobrego doboru zapotrzebowania energetycznego, zachęcamy do konsultacji z naszym dietetykiem, który odpowie na wszystkie pytania czy wątpliwości związane z dietą.

Przeżyj z nami
najpyszniejsze
Święta!

Sprawdź nasz menu świąteczne.

Zamów

Newslleter

Zapisz się do newslettera