Przejdź do treści

Wszystko, co trzeba wiedzieć o utracie wagi

W ostatnim czasie coraz więcej częściej słyszy się o tym, jak ważna jest kontrolowana, a co za tym idzie zdrowa utrata wagi. To absolutna podstawa w walce o zdrową i piękną cerę, a także doskonałe samopoczucie. Warto wspomnieć jednocześnie o jędrnej i pięknej sylwetce, a także utracie wagi i znienawidzonych dodatkowych kilogramach. Wiele kobiet – nie tylko przed sezonem letnim – zastanawia się, jak szybko schudnąć z brzucha i czy pozbycie się fałdek lub tłuszczyku wyłącznie z jednej partii jest w ogóle możliwe. Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielimy w poniższym artykule. Doradzimy, jak powinno wyglądać zdrowe chudnięcie i po jakie produkty warto sięgać w pierwszej kolejności.

Szybka, pyszna i zdrowa dieta, która nie odbije się wyłącznie efektem jojo to marzenie olbrzymiej ilości osób. Utrata wagi w ekspresowym tempie może doprowadzić do sporego uszczerbku na zdrowiu lub licznych zaburzeń metabolicznych. Dlatego przed podjęciem kolejnych restrykcyjnych diet, pozbawionych jakichkolwiek wartości odżywczych należy dogłębnie zastanowić się nad tym, czy zmniejszenie masy ciała jest tego warte. Odpowiedź powinna nasuwać się niemal automatycznie. Całe szczęście świadomość społeczeństwa na temat zasad zdrowego odżywiania, bezpiecznej utraty wagi, a także tworzenia posiłków zgodnie z zasadami piramidy żywieniowej bardzo mocno wzrosła. Jest to niewątpliwie powód do radości. Dieta powinna opierać się przede wszystkim na stosowaniu produktów wysokiej jakości. Doskonale gdy były ekologiczne i pochodziły ze znanych upraw. Właśnie takie produkty wykorzystujemy w naszym cateringu dietetycznym. Bez względu na to, czy mówimy o diecie bezglutenowej, czy klasycznej stawiamy na jakość, która idzie w parze ze zdrowiem i doskonałym samopoczuciem. To również sposób na to, jak szybko schudnąć z brzucha i pozostałych partii. Ponadto w utracie wagi pomocne okaże się:

  • zjadanie 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych,
  • posiłki warto gotować na parze lub piec w pergaminie,
  • warto unikać popijania posiłków, 30-minutowa przerwa przed i po jedzeniu wspomaga zdrowe chudnięcie,
  • ograniczenie alkoholu, produktów przetworzonych.

Na początku warto byłoby zastanowić się nad tym, co w zasadzie kryje się pod pojęciem zdrowego chudnięcia. Nie jest tajemnicą, że jest to nierozerwalnie związane z ujemnym bilansem kalorycznym. To drugie pojęcie odpowiada za właściwe tempo chudnięcia. Co więcej, osoby dążące do utraty wagi powinny przestać kierować się zasadą “im więcej, tym lepiej”, która w tym przypadku zdecydowanie się nie sprawdza. Aby można byłoby mówić o zdrowym chudnięciu konieczne jest dopasowanie ilości spożywanych kalorii nie tylko do wagi, ale również masy ciała, aktywności fizycznej, płci, wykonywanego zawodu, a także prowadzonego stylu życia. Niewłaściwie określony deficyt kaloryczny może doprowadzić do tego, że organizm zaczyna wykorzystywać zapasy tłuszczu zgromadzone w ciele. Określenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego możliwe jest dzięki kalkulatorom, których w sieci zdecydowanie nie brakuje lub korzystając z następującego wzoru: BMI = masa ciała (kg) : wzrost (m)².

Na tym etapie warto wspomnieć jednocześnie o tym, że całkowita zmiana nawyków żywieniowych z dnia na dzień może okazać się nie lada wyzwaniem. Zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem okaże się metoda “małych kroczków”, dzięki czemu uda się uniknąć niekontrolowanych napadów na jedzenie czy koniecznością podjadania między posiłkami. Szybkie tempo życia i nadmiar obowiązków sprawia, że brakuje Ci czasu na gotowanie? Z pomocą przyjdzie nasz catering. Różnorodne diety sprawiają, że znalezienie najwłaściwszy jest znacznie łatwiejszym zadaniem. Posiadamy zarówno dietę wege, jak i catering stworzony z myślą o sportowcach czy zwolennikach zdrowego stylu życia, którzy dążą do oczyszczenia organizmu. Więcej informacji na ten temat przeczytasz w naszym artykule zatytułowanym :”Czy da się oczyścić organizm z toksyn?”/.

Zdrowe chudnięcie – jakie produkty warto włączyć?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak szybko schudnąć z brzucha, ud czy rąk warto pamiętać o przestrzeganiu ujemnego bilansu kalorycznego. Dietę warto wzbogacić także o aktywności fizyczną, ponieważ w walce o szczupłą sylwetkę dieta to aż 70%, pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Ponadto posiłki warto wzbogacić o: produkty zbożowe, świeże warzywa i owoce, chude mięso, dobroczynne szoty i napary, oleje roślinne. Co powiesz na jagodowe smoothie z płatkami owsianymi i bananem lub bezglutenowe ciasto biszkoptowe z owocami leśnymi? To oczywiście tylko nieliczne posiłki, które znajdziesz w naszej zdrowej i pełnowartościowej diecie.

Jak widać, zdrowe chudnięcie i właściwa utrata wagi wcale nie musi wiązać się z wyrzeczeniami i katorżniczym głodówkami. Zdrowa i zbilansowana dieta może być w rzeczywistości pyszna i przyjemna.

Przeżyj z nami
najpyszniejsze
Święta!

Sprawdź nasz menu świąteczne.

Zamów

Newslleter

Zapisz się do newslettera