Zdrowa kolacja dla dzieci? O tych kilku zasadach należy bezwzględnie pamiętać

12 listopada 2021

Skończyły Ci się pomysły na pożywne i zdrowe kolacje dla dzieci? To zupełnie zrozumiałe. Naprawdę wielu rodziców poszukuje alternatywy dla klasycznych kanapek, jajecznicy czy jogurtów owocowych serwowanych z bułką. W przypadku maluchów - bez względu na rodzaj posiłku - należy pamiętać o tym, aby na talerzu było nie tylko zdrowo i pełnowartościowo, ale również kolorowo. Dzieci jedzą przede wszystkim oczami - im bardziej pomysłowe i kreatywne dania, tym większa szansa, że sięgną po nie, nie tylko z uśmiechem na ustach, ale przede wszystkim prawdziwym apetytem. Jakie są więc sprawdzone pomysły na zdrowe kolacje dla najmłodszych? Jest ich więcej, niż mogłoby się wydawać. Ograniczeniem są tylko… produkty, których maluch nie może lub nie chce spożywać. 

Częstym błędem, który sprawia, że dzieci na samą myśl o konieczności zjedzenia kolacji dostają niekontrolowanego ataki histerii, wybuchów płaczu, a co za tym idzie - zszarganych nerwów, jest nakładanie zbyt dużych porcji i wmuszanie w pociechę, aby zjadła “do końca”. Twoje dziecko z natury jest niejadkiem? Koniecznie zajrzyj do naszego poprzedniego artykułu zatytułowanego: “Sposoby na niejadków, czyli o tym, jak zachęcić dziecko do jedzenia”. Należy pamiętać jednocześnie o tym, że zdrowa kolacja dla dzieci to przede wszystkim taka, która stanowić będzie zaledwie około 20 proc. dziennej dawki energii u maluchów. Jednocześnie z tyłu głowy warto mieć fakt, że pomysły na zdrowe kolacje wcale nie muszą wiać nudą i monotonią. A my… poniższym artykułem postaramy się potwierdzić te słowa. Nadmiar obowiązków, praca wyjazdowa lub nieustanne nadgodziny w firmie sprawiają, że zupełnie brakuje Ci czasu na gotowanie dla pociechy? Tutaj z pomocą przyjdzie nasz catering dietetyczny. W związku z tym, że wybór diet jest bardzo zróżnicowany - od klasyka, po dietę wegetariańską, czy jesz, co chcesz… każdy znajdzie coś dla siebie i swoich latorośli. Obawiasz się, że dziecko z pewnością nie podoła nawet najmniejszej kaloryczności w danej diecie? Rodzice często zwiększają kalorykę swoich posiłków, dzieląc się tym samym z najmłodszymi członkami rodziny. 

Zdrowa kolacja dla dzieci - jak powinna być skomponowana? 

Zdrowa i szybka kolacja dla dzieci powinna przede wszystkim łączyć w sobie wszystkie najważniejsze cechy, czyli: 

  • powinna być spożywana regularnie, 
  • bazować na lekkostrawnych składnikach, 
  • obfitować w niezbędne dla zdrowia składniki odżywcze, 
  • wspomagać pełną regenerację podczas snu. 

Podczas komponowania zdrowej kolacji dla dzieci należy pamiętać jednocześnie o tym, że w trakcie snu maluchy nie tylko się regenerują, ale również uspokajają. Wytwarzany jest także hormon wzrostu. Dlatego to właśnie dorośli powinni pamiętać o tym, jak ważne jest zjedzenie nawet na pozór najmniejszego, ale obfitującego w witaminy i składniki odżywcze posiłku. 

Czym można zastąpić klasyczne pozycje, aby urozmaicić jadłospis najmłodszych członków rodziny? Zdrowa i szybka kolacja dla dzieci powinna składać się m.in. z chudego mięsa, wszelkiego rodzaju przetworów mlecznych, a także pieczywo pełnoziarnistego. Warto wspomnieć też m.in. o ryżu, który może być podstawowym składnikiem nie tylko wytrawnych obiadów czy dodatkiem do zup, ale też kluczowym składnikiem kolacji - także tych tworzonych z myślą o prawdziwych łasuchach. 

Zdrowa i szybka kolacja dla dzieci - poznaj nasze propozycje

Poszukujesz pomysłów na zdrowe kolacje dla swoich dzieci? Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych propozycji, które doskonale sprawdzą się jako posiłek dla tych większych i nieco mniejszych. Co powiesz na placuszki bananowe z siemieniem lnianym i musem malinowym? To jedna z propozycji posiłków w naszej diecie bezlaktozowej. Z kolei kolacją  na diecie wegetariańskiej mogą być placuszki warzywne z chia, słonecznikiem i kurkumą w sosie miętowo-jogurtowym. Innymi rozwiązaniami na zdrową kolację dla dzieci są: 

  1. naleśniki z twarogiem - na słodko lub słono, 
  2. gofry z sosem owocowym lub owocami,
  3. budyń na mleku z sezonowymi owocami, 
  4. ryż zapiekany z jabłkiem i cynamonem, 
  5. sałatka owocowa. 

Jak widać zdrowe i szybkie kolacje dla dzieci naprawdę istnieją. Wystarczy odrobina zaangażowania i pomysłowości, aby stworzyć pyszne, pełnowartościowe i aromatyczne potrawy, które skradną serca i… podniebienia maluchów.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.