Przejdź do treści

“Dlaczego nie mogę schudnąć?” Poznaj 4 najczęstsze powody

“Dlaczego nie mogę schudnąć?” – to jedno z tych pytań, na które poszukują kobiety i mężczyźni w różnym wieku. Zachwalane w sieci katorżnicze diety po raz kolejny nie przyniosły oczekiwanych rezultatów? Po obiecanych -5 kg w zaledwie kilka dni nie ma ani śladu? Zastanawiasz się, co robisz źle? Wbrew pozorom powodów, przez które gubienie kilogramów może być znacznie utrudnione, jest kilka. W naszym artykule przedstawiamy 4 najczęstsze przyczyny. Co jeść, żeby schudnąć? Ile pić wody i czy faktycznie to takie ważne? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź poniżej.

Poszukujesz odpowiedzi na pytanie, co jeść, żeby schudnąć? To zupełnie zrozumiałe. Odpowiednio zaplanowane i skomponowane posiłki to nie lada wyzwanie. Nie zapominajmy, że w gubieniu zbędnych kilogramów to dieta stanowi aż 70% sukcesu. Pozostałe 30% to ruch i aktywność fizyczna. Prawdopodobnie nikogo nie zaskoczy stwierdzenie, że w odchudzaniu kluczowa jest wytrwałość, konsekwencja i silna wola. Satysfakcjonujące efekty oczywiście przyjdą, ale do tego potrzebny jest czas! Nadmiar tkanki tłuszczowej nie pojawił się z dnia na dzień i tak też nie zniknie. Przedstawiamy 4 błędy najczęściej popełniane w trakcie odchudzania. Wyeliminowanie tych kilku czynników lub przyzwyczajeń pozwoli Ci cieszyć się szczupłą i jędrną sylwetką, pełnią zdrowia, witalnością i lepszym samopoczuciem! To właśnie jesienią i zimą najlepiej zadbać o formę nie tylko na lato, ale również długie lata. Pogoda za oknem nie sprzyja wychodzeniu z domu i aktywności fizycznej? Bez obaw! Wszystko da się wypracować.

Niewystarczająca ilość wody

Mimo że bardzo często o tym zapominamy, to woda jest naszym sprzymierzeńcem w walce o szczupłe i zdrowo wyglądające ciało. Przyjęło się, że minimalna ilość wody, jaką powinien każdego dnia wypijać dorosły człowiek to 2 litry. Latem zaleca się pić jeszcze więcej płynów. Picie wody to najlepszy sposób na zaspokojenie pragnienia i wprowadzenie zdrowych i racjonalnych nawyków żywieniowych. Przyjęło się, że około 50% powinna stanowić woda mineralna.

Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że niewłaściwe nawodnienie może doprowadzić do silnych migren, problemów z trawieniem, nadmiernej senności i złego samopoczucia. Nie wiesz ile pić wody dziennie? Z pomocą przyjdą kalkulatory wody, które pomogą Ci poznać swoje zapotrzebowanie na płyny. To ile pić wody dziennie zależy przede wszystkim od masy ciała, a także prowadzonego przez nas trybu życia. Oczywiście podczas wysiłku spożywanie picie wody i innych płynów powinno być zwiększone. Prawdziwą bombą witaminową, będącą uzupełnieniem wody są soki. Dieta sokowa to 5 zróżnicowanych rodzajów soków warzywno-owocowych, które smakiem doskonale wpisują się w daną porę roku. Sezonowe, pełne smaku i zdrowe – czy można chcieć czegoś więcej?

Nieregularne posiłki

Odchudzanie ma jednoznaczny związek ze zmianą dotychczasowych nawyków i przyzwyczajeń. Aby gubić zbędne kilogramy, konieczny jest ujemny bilans kaloryczny. To z kolei nie będzie możliwe bez poznania dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Każdy z nas jest inny a ilość kalorii, które powinniśmy spożywać, zależy m.in. od wagi, wzrostu, płci, trybu życia, przyjmowanych leków czy składu ciała. Zbilansowane posiłki to podstawa każdej zdrowej i racjonalnej diety. W praktyce polega to na przemyślanym dobieraniu poszczególnych składników odżywczych. Zbilansowany posiłek oznacza zawartość:

  • około 25-30% białek,
  • około 10-15% tłuszczów,
  • około 50-60% węglowodanów.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, aby były to regularne posiłki. Co to oznacza w praktyce? Otóż nic innego, jak spożywanie ich w równych odstępach czasowych. Zjedzenie 4-5 posiłków co około 3 godziny wydaje Ci się zadaniem wprost niewykonalnym? Z powodzeniem mogą to być np. 3 większe posiłki. Podstawą jest oczywiście, aby nie dopuścić do uczucia silnego napadu głodu. Wówczas przysłowiowe “rzucenie” się na jedzenie może stanąć na drodze o wymarzoną sylwetkę. Masz problem z konstruowaniem posiłków? Olbrzymim ułatwieniem jest dieta pudełkowa. Dzięki różnorodności diet od Intermittent fasting ,czyli postu przerywanego po happy office, czyli 3 zbilansowanych posiłków idealnych do zabrania ze sobą np. do pracy lub diecie sportowej, każdy znajdzie najwłaściwsze posiłki dopasowane do swoich potrzeb.

Niewystarczająca ilość snu

W dalszym ciągu zastanawiasz się, co trzeba jeść, żeby schudnąć? Hektolitry wylanego na siłowni potu nie przynoszą oczekiwanych efektów? Sen z powiek spędza Ci odpowiedź na pytanie: dlaczego nie mogę schudnąć? No właśnie… sen. Niewłaściwa ilość może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, np. zawałów serca. Naukowcy jednogłośnie twierdzą, że idealna ilość snu to 7-8 godzin dziennie. W przypadku osób między 70 rokiem życia powinno być to około 6-7 godzin.

W przypadku długotrwałych problemów z zasypianiem konieczna może okazać się konsultacja z lekarzem. Oprócz kłopotów z koncentracją i rozdrażnieniem wspominaliśmy o różnorodnych problemach zdrowotnych w tym m.in.:

  • zaostrzenie chorób przewlekłych, np. cukrzyca typu 2,
  • choroby układu krążenia,
  • obniżenie odporności,
  • depresja,
  • nagły wzrost masy ciała,
  • bóle głowy.

Podjadanie między posiłkami

Jak już wspominaliśmy, regularne posiłki do tego pełnowartościowe i dopasowane do bilansu kalorycznego to absolutna podstawa. Zgubne może okazać się jednak podjadanie na diecie. Zwykle zbyt częste sięganie między kolejnymi posiłkami spowodowane jest niewystarczającą ilością spożywanych kalorii lub też posiłki nie są właściwie skomponowane. Nie zapominajmy, że warzywa nie powinny być tylko kolorowym dodatkiem, urozmaicającym danie. Ulubiony batonik, kostka czekolady, a może lody? Oczywiście! Wszystko jest dla ludzi. Nie zapominajmy jednak o zachowaniu umiaru!

W takim razie co trzeba jeść na diecie, żeby schudnąć? Najważniejsze, aby dieta w pełni odpowiadała twoim kubkom smakowym! Dieta pod żadnym pozorem nie powinna być przykrym obowiązkiem. Zdrowe wcale nie znaczy nudne i pozbawione smaku – nie zapominajmy o tym!

Przeżyj z nami
najpyszniejsze
Święta!

Sprawdź nasz menu świąteczne.

Zamów

Newslleter

Zapisz się do newslettera